Medya İşçileri Sendikası (MEDYA-İŞ) Genel Başkan Yardımcısı ve Basın İlan Kurumu Genel Kurul üyesi Sefa Özdemir, Denizli Gazeteciler Cemiyeti’ni ziyaret etti, mensupları ile bir araya geldi.
Denizli Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Özkan Tokmak’ın ev sahipliğinde gerçekleşen buluşmaya, Aydın Büyükşehir Gazeteciler Cemiyeti ve Nazilli Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Ümit Özmen ile Medya İş Genel Başkan Yardımcısı Oğuz Eroğlu da katıldı.
MEDYA-İŞ’in kuruluşu, yapısı ve işleyişine yönelik bilgiler aktaran Özdemir, sendikanın 2012 yılında faaliyete geçtiğini belirterek, 11 iş yerinde toplu iş sözleşmesi yapan yetkili bir sendika haline geldiklerini söyledi. Yerel basının güçlü olmasının öncelikleri olduğunu belirten Özdemir, gazetecilerin haklarını korumak ve sosyal imkanlardan daha fazla yararlanmasını sağlamak amacıyla çaba harcadıklarını kaydetti.
Basın Kartları Komisyonu üyeliği görevini de yürüten Özdemir, geçmiş yıllarda çeşitli mevzuat eksiklikleri nedeniyle uzun süre basın kartı alamayan gazetecilerin sorunlarının çözümü için çalışmalar yürüttüklerini anlattı.
Gazetecilerin yıpranma hakkıyla ilgili düzenlemelere de değinen Özdemir, bu hakkın yeniden kazanılmasında basın kartının önemli bir kriter olduğunu ancak bazı çalışma günlerinin halen kapsam dışında kaldığını belirtti.
MEDYA-İŞ’in üyelerine yönelik sosyal destekler de sağladığını aktaran Özdemir, Ankara’da misafirhane, İzmir Urla’da tatil tesisi, eğitim programları, hukuki danışmanlık ve sigorta hizmetleri verdiklerini dile getirdi.
Basın çalışanlarının SGK kayıtlarında yer alan iş kolu kodlarının doğru tanımlanmasının önemine dikkat çeken Özdemir, yanlış kayıtların ilerleyen süreçte basın kartı ve yıpranma hakkı başvurularında sorun oluşturabileceğini söyledi.
Sendikacılık anlayışlarını da anlatan Özdemir, çalışanın haklarını korurken işverenlerle diyalog içerisinde hareket etmeyi önemsediklerini vurguladı, çalışma barışını esas alan bir yapı benimsediklerini kaydetti. METİN ELTAŞ