Kahraman “Ateş Savaşçıları”nın yanı sıra kurum bünyesinde kullanılmayan başlayan teknolojik unsurların da dahil edildiği tatbikat başarılı bir şekilde tamamlandı. Nefesleri kesen tatbikatın ardından değerlendirmeler yapan Denizli Orman Bölge Müdürü Ahmet Köle, yangın sezonunu en az kayıp ile atlatmayı hedeflediklerini belirterek, kurum bünyesinde gerçekleştirilen hazırlıkları ve teknolojik unsurları anlattı. Vatandaşlara seslenen ve “Ormanlarımızı ancak siz koruyabilirsiniz” diyen Bölge Müdürü Köle, “Uyarıları dikkate alalım” dedi.
Denizli Orman Bölge Müdürlüğü, Pamukkale’nin Akhan mevkiinde helikopter ve müdahale araçlarının katılımıyla kapsamlı bir tatbikat gerçekleştirdi. Orman yangınlarıyla mücadelede erken müdahalenin ve ekipler arası koordinasyonun ön planda tutulduğu tatbikatta, arasözler ve yer ekipleri karadan, helikopter de havadan müdahale etti. Ekipler yanan alanın çevresini kontrol altına alarak yangını söndürmeye çalışırken, helikopter de yukarıdan attığı su ile yangını baskıladı. Yangın tamamen söndürülmesinin ardından ekipler havaya su sıkarak serinletme çalışması gerçekleştirdi.
BÖLGE MÜDÜRÜ KÖLE HAZIRLIKLARI ANLATTI
Tatbikatın ardından değerlendirmeler yapan Denizli Orman Bölge Müdürü Ahmet Köle, yangın sezonu öncesinde yapılan hazırlıkları ve alınan önlemleri anlattı. Geçmiş yıllardaki kayıplara dikkat çekerek teknolojik izleme araçları, hava desteği ve personel kapasitesindeki artışları açıklayan Bölge Müdürü Köle, orman yangınlarının büyük çoğunluğunun insan kaynaklı olması nedeniyle toplumun bilinçlendirilmesi, eğitim faaliyetleri ve gönüllülük sisteminin önemi üzerinde durdu.
Yangın sonrası zarar gören alanların rehabilitasyon çalışmaları ve milyonlarca fidanın dikilmesini içeren ekosistemi canlandırma planlarını aktaran Köle, kurumun hem erken müdahale kabiliyetini geliştirdiğini, hem de güvenlik güçleriyle koordineli bir denetim süreci yürüttüğünü vurguladı.
“8 BİN HEKTAR ORMANLIK ALAN VAR”
Denizli Orman Bölge Müdürlüğü’nün sorumluluk sahasının Denizli ve Uşak’ı içine aldığını belirten Bölge Müdürü Köle, “8 bin hektar dolayında ormanlık alana sahibiz. 1. ve 2. derece yangına hassas bölgelerde görev yapıyoruz. 2025 yılında 83 yangında 4 bin 100 hektar ormanlık alanımız etkilendi. Bu yıl yağışların da etkisiyle sezonu en az zayiatla ve can kaybı olmadan atlatmayı temenni ediyoruz” dedi.
Yangınların yüzde 85'inin insan kaynaklı çıktığını belirlediklerini anlatan Bölge Müdürü Köle, “Burada vatandaşlarımıza, insanlarımıza ciddi görevler düşüyor. Her ortamda vatandaşlarımızı uyarmaya çalışıyoruz. 2026 yılında 65 bin kişiye ulaştık. Sosyal medya üzerinden daha fazla insana uyarılarımızı yaptık. Çocuklarımızla birlikte kurultaylar düzenledik. Üniversite topluluklarımızla kurduğumuz kulüplerle daha fazla insana ulaşmaya çalışıyoruz. Bir orman yangın gönüllülük sistemimiz var. Bu şekilde bizim bölge müdürlüğümüzde yaklaşık 4 bin 300 civarında yangın gönüllümüz var. Bu ekipler ‘Çınar, Servi, Meşe, Sedir ve Ardıç’ isimleriyle görev yapacak. Bu ekiplerimizi de eğitimlerle hazır halde tutmaya çalışıyoruz” diye konuştu.
1000'E YAKIN PERSONEL GÖREV YAPIYOR
Yangına müdahalenin belli bir ekip ve ekipman zorunluluğu getirdiğini ifade eden Denizli Orman Bölge Müdürü Ahmet Köle, “Ekiplerimizi ciddi anlamda artırdık. Geçen yıl bir helikopteri Uşak’a konuşlandırdık. Bu sene bölge müdürlüğümüzde 2 helikopterimiz, 73 arasözümüz olmak üzere yaklaşık 22 tane öncü aracımız var. 1000'e yakın da personelimiz var. Bunun haricinde de köylülerimize dağıttığımız 427 orman yangın söndürme tankerlerimiz var. Burada bizim için köylülerimizin desteği de çok önemli. Bu konuda da onlardan da büyük destek alıyoruz. Hava araçlarının faydalanabileceği, su ikmalini yapabileceği 156 tane yapay havuzumuz var. Ancak biz bu sene takviye olarak şu an inşası devam eden 4 tane daha yangın söndürme havuzunu da devreye alacağız” dedi.
BAYKUŞ GÖZÜ 24 SAAT GÖREVDE
Kritik günlerde jandarma ve emniyet güçleri ile birlikte devriyeleri artırdıklarına işaret eden Köle, “Özellikle valilikle aldığımız komisyon kararı gereği mesire yerlerinin dışında kesinlikle ateşli pikniğe müsaade etmiyoruz. Bu konuda da tedbirlerimizi sıkı şekilde aldık. Tabii yangınla mücadelenin, müdahalenin en önemli fonksiyonu erken müdahale ve erken haber alma. Biz ne yapıyoruz? Kurum olarak İHA'lardan veya yangın gözetleme kulelerinden aldığımız ihbarlarla tatbikattaki gibi aktif olarak yangına müdahale stratejimizi belirliyoruz. Bu sene özellikle teknolojik anlamda kendi imal ettiğimiz seyyar mobil gözetleme aracımız var. Adını çocuklarımızın koyduğu ‘Baykuş Gözü’ dedik. 24 saat bize kesintisiz görüntü veriyor. Bize anlık bilgi aktarıyor. Bu da bize bir avantaj sağlıyor. İHA'ların kullanacağı iki adet yangın kulesi kurduk. Onların haberleşmesini ve görüntü aktarımını sağlayan iki tane termal kameramız var kulelerimizde. Bunlar da bize ciddi anlamda bir avantaj sağlayacak. Tabii yangın bir koordinasyon işidir. Tatbikatta gördüğümüz gibi hepsini koordineli kullandığımızda başarılı olabiliyoruz” dedi.
6 MİLYONUN ÜZERİNDE FİDAN TOPRAKLA BULUŞUYOR
Hiç istemeseler de çıkan yangınların ardından kaybedilen alanlarda gerçekleştirdikleri faaliyetlere ilişkin değerlendirmeler de yapan Bölge Müdürü Köle, “Bölge müdürlüğümüzde geçen yıl yaşadığımız yangınlarda kaybettiğimiz alanlarda ciddi bir temizlik yaptık. Uygun, doğanın bize dikte ettiği türlerle de aynı zamanda ekolojik hayatı da düşünerek ağaçlandırma çalışmalarımızı, rehabilitasyon çalışmalarımızı tamamlamak üzereyiz. Ağaçlandırma çalışmalarında 6 milyonun üzerine de fidanı toprakla buluşturmayı hedefledik, belli bir kısmına da tamamladık” diye konuştu.
“ORMANLARIMIZI ANCAK SİZ KORUYABİLİRSİNİZ”
Orman yangınları ile mücadelenin yalnızca ormancılar ile sınırlı olmadığını anlatan Bölge Müdürü Köle, vatandaşların duyarlılığının çok büyük önem taşıdığını kaydetti.
Köle, “Bu konuda vatandaşlarımızın özellikle kritik günlerde bahçe temizliği gibi, piknik gibi, anız yakma gibi bu konularda hassas davranmasını istiyoruz. Araçlardan izmaritlerin atılmamasını istiyoruz. Bir yangın dumanı gördüğünde bizlere 112 üzerinden acilen ulaşırlarsa, biz hızlı şekilde hareket ederiz. Ormanlarımızı yangınlardan ancak vatandaşlarımız koruyabilir” diye konuştu. METİN ELTAŞ





